League of Legends 12.22 yama notları açıklandı! LOL 12.22 yama notları!

League of Legends'ın 12.22 yama notlarının açıklanmasının ardından yeni yamayla beraber oyunda yapılan değişikliklerin neler olduğu konusunda araştırmalar yapılıyor. Peki, League of Legends 12.22 yama notları neler? LOL 12.22 yama notları neler? İşte detaylar…

LEAGUE OF LEGENDS 12.22 YAMA NOTLARI

KİMYANIN DÖNÜŞÜ

KİMYA EJDERİ

Kimya Ejderi muhteşem bir dönüş yapıyor! Yenileyip geliştirdiğimiz ejderle hedefimiz, oyuncuları agresif ve planlı hamlelere teşvik edip onların üstünlük kurabilmek için sonuna kadar savaşmasını sağlamak. Ya hep ya hiç!

KİMYA VADİSİ

Yeni ejderle beraber yeni Kimya Vadisi de karşınızda! Geçen yılki Sezon Öncesi Dönem'de Vadi'ye saldığımız kimyasal gaz, oyun deneyimi açısından biraz fazla zehirli çıktı. Haliyle bu kez daha temkinli davranıyoruz. Artık Zaun kimyasalları Vadi'nin yüzeyinde durmak yerine orasına burasına sızıyor. Yani hem çevreyi mutasyona uğratıyorlar hem de her bir orman bitkisini farklı şekillerde değiştiriyorlar.

ORMAN DEĞİŞİKLİKLERİ

ORMAN KAMPI DEĞİŞİKLİKLERİ

Hemen fark edeceğiniz üzere tüm kamplara küçük bir Dayanıklılık Güncellemesi getiriyoruz. Bu güncellemeyle koridor oyuncularının orman kamplarını özellikle erken safhalarda o kadar da kolay kesememelerini, hızlı kamp temizleyenleri hızlı tutarken yavaş kamp temizleyenleri yoldaşların verdiği hasar sayesinde biraz hızlandırmayı ve ormandan kazanılan altınla deneyimin bir kısmını yeni orman eşyalarına aktarmayı amaçladık. Öte yandan Antik Kayacıl'ın doğurduğu 2 kayacılı kaldırarak kayacıl kampının dayanıklılığını azalttık. Bu değişiklik kampın daha az zaman almasını sağlarken erken safhalardaki orman rotasyonunu da daha ilginç bir hale getirecek.

Ayrıca koridor oyuncularıyla rakip ormancıların kamp temizleme hızını azaltacak birkaç düzenleme de getirdik. Kendi Tarafında Orman Temizleme Yatkınlığı değişiklikleri hem ormancıların kendi ormanlarını temizleme hızını hem de fırsat maliyetini arttırmayı hedefliyor. Bu değişiklikler sayesinde erken safhalardaki orman istilalarını ve paralel ormancılığı (kendi ormanınızdaki ilk güçlendirmeyi aldıktan sonra rakibin ormanından aynı taraftaki diğer güçlendirmeyi almak) zayıflatıyoruz. Çünkü bu taktik ilgi çekici ve güçlü olsa da takımınızın size bağlı oynamasını ve erken safhalarda koridor baskısını korumasını şart koşuyor. Ayrıca yeni Ölüm İşareti değişikliğiyle rakip ormancının baskın olduğu durumların daha az cezalandırıcı olmasını sağlıyoruz. Açık konuşmak gerekirse karşı orman taktiğinin oyundaki varlığını korumasını ve ormancılar için etkili bir strateji olmayı sürdürmesini kesinlikle istiyoruz. Ancak taktiğin mevcut hali fazla güçlü ve cezalandırıcı olduğu için istilaya uğrayan taraf içler acısı bir durumda oluyor. Bu da rol için ideal değil.

Geldik hepimizin çok sevdiği Yampiri Yengeçlere. Yampiri Yengeç'in düzeltmeye çalıştığımız iki ana sorunu var: Kalkanını kırmaya çalışmak gücü yetersiz kalan bazı ormancılar için epey can sıkıcı bir deneyim ve ormandaki şampiyon verimliliği resmen seçiminizin 3:15'e kadar Yampiri Yengeç'e yetişip yetişememesine bağlı. Bu yüzden kalkanı tamamen kaldırdık ve yengecin ortaya çıkma zamanını 3:30'a çektik. Böylece daha yavaş orman temizleyen ormancılar yengece yetişebilecek, hızlı temizleyenler de yengeçten önce araya bir baskın sıkıştırabilecek.

Son büyük değişiklik de ormanda hayatta kalma potansiyeli hakkında. Çarp'la Gromp'un iyileştirme kabiliyetini kaldırıyor ve bu kabiliyeti orman yoldaşlarını kullanarak tüm ormana yayıyoruz. Bu değişikliklerle, bazı kampların mevcut can yüzdesine bağlı isabet hasarını da göz önünde bulundurursak birkaç şampiyon ormanı düşük canla, çoğu şampiyon ormanı ortalama bir canla, hayatta kalma etkilerine sahip şampiyonlar da ormanı yüksek bir canla temizleyebilmeli. Sonuçta her şampiyon Warwick gibi can yenilerse Warwick'in karakteristik can yenilemesinin bir anlamı kalmaz.

KAMP MEKANİKLERİNDEKİ DEĞİŞİKLİKLER

KAMPLARDA ALTIN VE DENEYİM DEĞİŞİKLİKLERİ

Mavi Gözcü

GROMP

Kayacıllar

Alacakurtlar

Keskingagalar

Kırmızı Korkabuk

Vadi'nin Alameti

Yampiri Yengeç

ORMAN YOLDAŞLARI

Orman tek başınıza gidemeyeceğiniz kadar tehlikeli bir yer, o yüzden bu orman yoldaşlarından birini yanınıza alın! Eski ormancı eşyalarının yerine sevimli, kıpır kıpır ve mutluluk saçan yoldaşlar getiriyoruz. Çarp'ı seçerseniz oyunun başında Yelgezer, Yosunezen ve Alazpençe yoldaşlarından birini yumurta halinde alabileceksiniz. Oyun ilerledikçe ve siz canavar kesip veya şampiyon alt edip yük kazandıkça yoldaşlarınız da büyüyüp evrilecek. Dolayısıyla yoldaşlarınıza ne ilgi ve alakada kusur edin ne de onları sevgiden (yani ödülden ve yükten) mahrum bırakın. Ayrıca Vadi ekosisteminin korunması adına tüylü ve pullu dostlarımızı (ve Çarp'ı) ormanın dışına çıkarmamanızı şiddetli tavsiye ediyoruz.

Yoldaş Saldırıları

Yoldaş Mana Yenilemesi

Yoldaş İlerlemesi

Yoldaş Evrimleri

Son Evrim

Yosunezen

Alazpençe

Yelgezer

ÇATIŞMAYI TERK ETME MESAFESİ GÜNCELLEMELERİ VE GÖSTERGELERİ

ROTA ÖNERİLERİ

Fakat ilk temizlemenin takım dizilimlerine ve koridor/orman eşleşmelerine göre değişebileceğini unutmamak gerek. Yani bu değişikliği ideal ilk temizleme için gereken yeteneğin ve bilgi birikiminin yerini alması için getirmiyoruz. Amacımız bu role çok aşina olmayanlara destek olmak.

YENİ İLETİŞİM ARAÇLARI

GENİŞLETİLMİŞ TAKTİK ÇARKI

LoL temelinde bir takım oyunu. Takım arkadaşları arasındaki iletişimi daha da kolaylaştırmak adına oyuncuların kullanabileceği sinyal sayısını iki katına çıkarıyoruz. Çark üzerindeki 8 sinyal artık şu şekilde:

GÖRÜŞ ÇARKI

Ayrıca ağırlıklı olarak görüşe odaklanan yepyeni bir sinyal çarkı getiriyoruz. Bu çarkı kullanarak takım arkadaşlarınıza şunları söyleyebilirsiniz:

YENİ ÖZELLİK: Görüş Lazım sinyali artık ardında bir dakika boyunca veya yakınına bir totem yerleştirilinceye kadar varlığını koruyan bir gösterge bırakıyor. Aynı anda yalnızca bir tane etkin göstergeniz bulunabilir. Yeniden sinyal atarak gösterge yerleştirdiğinizde önceki gösterge kaybolur.

DİĞER SİNYALLER

Sinyal çarkı sisteminin haricinde bulunan Temkin sinyalini görsel efektini güncelleyerek aynı tuttuk.

HARİTA HEDEFLERİNE YÖNELİK PLANLAMA

Takım arkadaşlarınızla bir harita hedefini tamamlama konusunda hemfikir olmak kolay olmayabiliyor. Ayrıca herkesin aynı anda sinyal göndermeye başlaması da fazlasıyla kafa karıştırıcı olabiliyor. Bu nedenle harita hedefleri işaretlendiğinde beliren ve teslim oylamasına benzeyen yeni bir oylama özelliği getiriyoruz. Artık tüm oyuncular ilgili harita hedefini tamamlamak veya savunmak isteyip istemediklerini bu oylama sayesinde belirtebilecek. Ormancının oyu 2 oy sayılacak ve toplamda 4 lehine veya aleyhine oya ulaşıldığında oylama tamamlanacak. Bu değişiklikle birlikte takımların harita hedefleri konusunda hep birlikte plan yapmasını kolaylaştırmayı amaçlıyoruz çünkü bazen takım kararı doğru karardan yeğdir.

GÖRÜŞ SİSTEMİ GÜNCELLEMELERİ

DOST TOTEMLERİNİN TAKİBİ

Şu anda harita üzerinde kaç tane toteminiz olduğunu birkaç farklı yöntemle görebiliyorsunuz ancak hangi totemin süresinin bitmeye en yakın olduğunu çabucak öğrenemiyorsunuz. Bu yüzden mini haritaya süresi dolmak üzere olan totemleri gösterecek yeni totem görselleri getiriyoruz. Artık dost totemler sürelerinin üçte ikisini doldurduğunda mini haritadaki simgelerinin görünüşü değişiyor.

RAKİP TOTEMLERİN SÜRELERİ

Haritaya yerleştirilen her totemin hesabını tutmak yeterince zorken bu bilgiyi başarılı bir şekilde takım arkadaşlarınızla paylaşmak çok daha zor. Artık son 10 saniye içinde gördüğünüz veya saldırdığınız bir rakip toteminin yakınlarında görüş sinyali kullanırsanız totem kırılana veya süresi dolana dek görünen ve kalan süreyi tüm takıma doğru bir şekilde gösteren bir zamanlayıcı beliriyor.

YETENEK SEVİYESİ YÜKSELTME ÖNERİLERİ

League of Legends'da yeni oyuncuları daha da sıcak karşılamak için oyun içi yetenek seviyesi yükseltme önerileri ekliyoruz. Bu göstergeler seviye atladığınızda belirerek o seviyede genellikle hangi yeteneğin seviyesinin yükseltildiğini gösterecek. Daima en yeni ve iyi bilgilere ulaşmanız için bu öneriler her yamada güncellenecek.

ÜST KORİDORA YÖNELİK GÜNCELLEMELER

Üst koridor oyuncularının orta ve alt koridor oyuncularına kıyasla daha çabuk güçlenmesi ve önemli eşyalarla seviye eşiklerine daha kısa sürede ulaşması için de bazı düzenlemeler yapıyoruz. Özetlersek artık orta ve üst koridorlar daha çok XP, alt koridor ikilisi daha az XP ve orta koridor daha az altın kazanıyor.

YENİ VE GÜNCELLENMİŞ EŞYALAR

Eşya güncellemesiyle birlikte ihtişamlı eşyaları getirdiğimizde bu eşyaları diziliminizin oynayış tarzını belirlemeleri ve ilk eşya olarak alınmaları için tasarlamıştık. Fakat siz yüz binlerce dizilim varyasyonunu denerken biz de ihtişamlı eşya felsefemizi yeniden gözden geçirerek bu eşyaların daima ilk eşya olarak alınmalarının şart olmadığına karar verdik. Bazen efsanevi eşyalar bir şampiyonun eşya profiline daha uygun olabiliyor. Ayrıca oyundaki şampiyon oynanış tarzlarının miktarını göz önünde bulundurduğumuzda bu konuda aşırı kısıtlayıcı davranmanın gereksiz olduğunu düşünüyoruz.

İhtişamlı eşyaların en başta alınması şartını hafifletmemizle beraber ihtişamlı tank eşyalarını Alev Kusan pasifi olmayacak şekilde yeniliyoruz. Böylece tankların hasar veya minyon biçme yerine tonla dayanıklılık veya kitle kontrolü (bazen ikisi de) gibi asıl tank hayallerine yönelmelerini sağlıyoruz!

Bu uğurda üç yeni ihtişamlı tank eşyası getiriyoruz ve Buzateşi Eldiven'i de yenileyerek eski buzlu şanına kavuşturuyoruz: Buzdoğan Eldiven. Turbo Kimyasal Tankı ve Günateşi Pelerini'ni efsanevi eşya yapıyor, etkilerini de basitleştiriyoruz. Son olarak bu yeni dünyada zayıf kalmamaları için birkaç tank eşyasında küçük değişiklikler yapıyoruz ve hem büyücülerin hem de tankların pek sevdiği eski bir dostu geri getiriyoruz. O halde lafı daha fazla uzatmayalım da eşyalardan bahsedelim!

Şahbaz Jak'Sho

Çatışma devam ettikçe katledilemez bir canavara dönüşürsünüz.

Meçhul Parazit

Şahbaz Jak'Sho'nun Ornn tarafından güçlendirilmiş hali.

Erdem Işığı

Akranlarınıza bir ışık gibi parlayıp takım arkadaşlarınıza umut saçın.

Sönmez Şafak

Erdem Işığı'nın Ornn tarafından güçlendirilmiş hali.

Çelikyürek

Cüssenize cüsse katarak rakiplerinizi pataklayın.

Leviathan

Çelikyürek'in Ornn tarafından güçlendirilmiş hali.

Buzdoğan Eldiven (eskiden Buzateşi Eldiven'di)

Savaş alanını kontrol eder ve rakibinizi sakatlarsınız.

Donmuş Yumruk

Buzdoğan Eldiven'in Ornn tarafından güçlendirilmiş hali.

Asırlık Sopa

Geldik hepinizin sabırsızlıkla beklediği eşyaya. Eski dostunuz ileri safhalarda güçlenmenize yardımcı olmak için geri dönüyor.

Mutlak Ahenk

Asırlık Sopa'nın Ornn tarafından güçlendirilmiş hali.

Antik Dönüştürücü

Asırlık Sopa'yla beraber koridor aşamasındaki can ve mana gereksinimlerini karşılamanın tek adresi de geri dönüyor.

Cehennem Maskesi

Cehennem Maskesi dizilimlere girmekte zorlanan ve pek yaygınlaşamayan bir eşya oldu. Antik Dönüştürücü'yü ve o eşyanın Antik Dönüşüm pasifini geri getirirsek bu eşyanın da büyü direnci, mana ve can isteyenlerin değerlendireceği bir eşya haline geleceğini düşünüyoruz.

Randuin'in Alameti

Randuin'in Alameti'nin kritik vuruş hasarı azaltmasını bir aktif etkiye bağladığımız için bu eşya hem daha az tatmin edici hem de daha az güvenilir hale geldi. Dolayısıyla bu azaltmayı yeniden pasifine döndürüyoruz, aktifinin yavaşlatma süresini arttırıyoruz ve Kaya Gibi pasifini olduğu gibi koruyoruz.

Günateşi Kalkanı

Günateşi Kalkanı artık bir ihtişamlı eşya olmasa da hâlâ tankların minyon temizlemek ve sürekli hasar vermek için bir numaralı tercihi.

Turbo Kimyasal Tankı

Ormancılara özel ilk alınan eşyalardan biri olan Turbo Kimyasal Tankı artık çatışma başlatma potansiyelini arttırmak isteyen tüm tanklar için bir orta ila ileri safha seçeneği.

Ordu Kalkanı

Ordu Kalkanı için küçük bir altın düzenlemesi yapıyoruz.

Vahşi Hydra

Verdiği hasarla takımını taşımak isteyen yakın dövüşçü SG şampiyonları için harika bir seçenek.

Tiamat

Biç etkisinin hasarını yeni Vahşi Hydra'yla daha uygun olacak şekilde güncelliyoruz.

Shojin'in Mızrağı

Shojin geri döndü! SG odaklı bir yetenek kullanıcına dönüşmek artık hiç olmadığı kadar kolay.

ŞAMPİYONLAR

Cho'Gath

R'nin hasarı arttı.

Bu yamada Çarp'ın artan hasarıyla mücadele edebilmesi için Cho'Gath'ın Ziyafet yeteneğinin infaz hasarını arttırıyoruz. Cho'yu Baron'dan uzak tutsanız iyi edersiniz!

R - Ziyafet

ŞAMPİYONLAR DIŞINDAKİ BİRİMLERE YÖNELİK HASAR: 1000 (+%50 YG) (+%10 İlave Can) ? 1200 (+%50 YG) (+%10 İlave Can)

Lillia

Artık menzilli değil, yakın dövüşçü. Taban canı azaldı. Can büyüme oranı arttı. Pasifin şampiyonlardan elde ettiği iyileştirme miktarı arttı.

Lillia'yı yakın dövüşçü bir şampiyona dönüştürerek saldırı mekaniğini daha doğal hale getiriyoruz. Bu değişikliğin onu biraz zayıflatacağını düşündüğümüz için pasifini şimdiden güçlendiriyoruz.

Taban nitelikler

Pasif - Düş Dalı

Nunu ve Willump

Q'nun şampiyonlar dışındaki birimlere yönelik hasarı arttı.

Tıpkı Cho'Gath değişikliğinde olduğu gibi Nunu ve Willump'ın Tüket yeteneğinin hasarını Çarp'la mücadele edebilmesi için arttırıyoruz!

Q - Tüket

Rakan

Artık menzilli değil, yakın dövüşçü.

Saldırıları oyuncuların beklentilerine daha uygun olsun diye Rakan'ı yakın dövüşçü bir şampiyona dönüştürüyoruz.

Taban nitelikler

SİHİRDAR BÜYÜLERİ

Çarp

Çarp'ın hasarını orman yoldaşınızın oyun boyunca biriktirdiği yüke uygun olacak şekilde güncelliyoruz.

KULE DEĞİŞİLİKLERİ

Kule Barikatları

ARAM DENGE DÜZENLEMELERİ

Henüz duymadıysanız ARAM dengeleme felsefemizi güncelliyor ve çalışmalarımıza 12.22 Yaması'nda belli başlı şampiyonlara değişiklik getirerek başlıyoruz (ayrıntılı bilgi burada). İlk yamada biz belli şampiyonlara yönelik yeni güçlendirmeler ve zayıflatmalar hakkında veri toplarken denge biraz olumsuz etkilenebilir. Nihai amacımız alınan/verilen hasar kıstasına eskisi kadar bel bağlamamak çünkü bazı şampiyonların hasarı fazla arttırıldığında karşı oyun imkânı ortadan kalkıyor. ARAM'daki şampiyonların temalarına olabildiğince uygun olmalarını istiyoruz. Dolayısıyla bazı şampiyonları daha az cezalandırıcı hale getirerek moddaki hasarı dizginlemek istiyoruz.

ŞAMPİYON GÜÇLENDİRMELERİ

ŞAMPİYON ZAYIFLATMALARI

ŞAMPİYONLARIN TABANNİTELİK TEMİZLİĞİ

Bazı şampiyonların taban nitelik değerlerini güncelliyoruz.

REKABET SİSTEMLERİ

AFK TESLİM OLMA SÜRESİ GÜNCELLEMESİ

Şu anda yeniden kurma penceresi kapandığında bir oyuncu bilgisayarının başında değilse erken teslim oylaması başlatabilmek için 10 dakika beklemeniz gerekiyor. Yeniden kurma sistemine yönelik önceki güncellemelerimiz doğrultusunda rekabetçi bütünlüğün zarar gördüğü durumlarda takımlara oyunu bitirme hakkı vermek istiyoruz.

ŞAMPİYON SEÇİMİ GİZLİLİĞİ

Bu makalede bahsettiğimiz üzere oyuncuların lobilerindeki diğer oyunculara bakarak kazanma veya kaybetme olasılıklarını hesaplaması yaşanmasını istediğimiz bir LoL deneyimi değil. Ayrıca oyuncuların diğer oyuncuların kazanma ve kaybetme serilerine veya farklı bir şampiyonu oynayıp oynamadıklarına bakıp mükemmel bir takım oluşmadığında şampiyon seçiminden çıkmasını (veya birini çıkmaya zorlamasını) da istemiyoruz.

YENİDEN KURMA GÜNCELLEMELERİ

Oyuna bağlı olup olmadıkları veya klavye ve farelerini kullanıp kullanmadıkları fark etmeksizin başlangıç platformunda hiçbir şey yapmadan duranlar oyunu oynamıyor demektir. Yeniden kurma sistemiyle oyuncuları korumak istediğimiz durum işte tam olarak bu.

LOL 2022 SEZON SONU ÖDÜLLEİ NE ZAMAN?

2022 Sezonu'nun Sonu ve Ödüller

Sihirdar Vadisi'ndeki dereceli sezonu 14 Kasım'da sona erdi. Dereceli hedeflerine ulaşanları tebrik ediyor, ulaşamayanlaraysa gelecek yıl için bol şans diliyoruz! Sezon sonu ödülleri 14 Aralık'a kadar tüm oyunculara dağıtılacak. Daha fazla ayrıntıyı oyuncu destek sayfamızda bulabilirsiniz!

12.22'nin 2022'nin sezonluk iddialarında ilerleme kaydedebileceğiniz son yama olduğunu da hatırlatmak istiyoruz. O yüzden elinizi çabuk tutsanız iyi olur! 2022'nin sezonluk iddiaları 12.22 Yaması sona erdikten sonra kaldırılıp kilitlenecek.