42,5101
0.02%49,5583
-0.1%5.761,54
0,16%%
Çin’in güneyindeki Hainan eyaletinin Dongfang şehrinde bulunan Hualigu kültür turizmi bölgesindeki turistler, 1 Mayıs 2023. (Fotoğraf: Pu Xiaoxu/Xinhua)BEİJİNG, 3 Temmuz (Xinhua) — Çin’in kültür sektörü geçen yıl gelir açısından istikrarlı büyümesini sürdürdü ve yeni iş modellerinin ortaya çıkmasını sağladı.
Ulusal İstatistik Bürosu’nun (NBS) verilerine göre, sektördeki büyük şirketlerin birleşik işletme geliri 2022’de bir önceki yıla göre yüzde 1 artarak 16,55 trilyon yuana (yaklaşık 2,29 trilyon ABD doları) ulaştı.
NBS, sektördeki karların 2022 yılında yüzde 2,8 artarak 1,27 trilyon yuana yükseldiğini bildirdi.
Dijital yayıncılık ve animasyon gibi belirgin yeni iş kollarının gelirleri yüzde 6,7 artarak 5,01 trilyon yuan oldu. Bu kültür sektöründeki toplam gelirlerin yüzde 30,3’ünü oluşturdu.
NBS’ye göre, yıllık geliri 20 milyon yuanın üzerinde olan kültür şirketlerinin Ar-Ge harcamaları 2022’de bir önceki yıla göre yüzde 6,4 artışla 152,9 milyar yuan olarak gerçekleşti.
GÜNDEM
05 Aralık 2025YAŞAM
05 Aralık 2025DÜNYA
05 Aralık 2025DÜNYA
05 Aralık 2025GÜNCEL
05 Aralık 2025DÜNYA
05 Aralık 2025DÜNYA
05 Aralık 2025
1
Yabancı ilgisini üzerine çeken yerli hisseler
64030 kez okundu
2
papara yöneticilerinin lüks araçları satışta
11291 kez okundu
3
Karadeniz’de ara tatil öncesi otel ve pansiyonlara rezervasyonlar arttı
4768 kez okundu
4
ECZACI NUR SUBAŞI ANLATIYOR
2843 kez okundu
5
HSBC, havacılık hisselerini mercek altına aldı
2349 kez okundu