34,5522
0.2%36,0173
-0.61%2.989,43
0,94%%
BERLİN, 12 Temmuz (Xinhua) — Mercedes-Benz, otomobil satışlarının yılın ikinci çeyreğinde yüzde 6 artarak 515,700 adede ulaştığı bildirdi. Şirketin Salı günü yaptığı açıklamada bu artış, Almanya ve Çin pazarlarına bağlandı.
Mercedes-Benz’in en büyük tek pazarı olan Çin’deki otomobil satışları, özellikle E-Serisi ve GLB modellerinin desteğiyle yüzde 12 artarak 183.600 adede ulaştı. Almanya’da ise yüzde 23’lük bir artışla 58.600 adet otomobil satıldığı belirtildi.
Mercedes-Benz Group AG Yönetim Kurulu Üyesi Britta Seeger, “Sürdürülebilir büyümeye odaklanmamız sayesinde tüm ana bölgelerde ve segmentlerde, özellikle de elektrikli ve üst düzey araçlarımızda daha yüksek satışlar gerçekleştirdik” dedi.
Otomobil üreticisine göre, AMG ve Maybach markaları da dahil olmak üzere üst düzey araçların satışları yüzde 12 artarak 84.800 adede ulaşırken, bataryalı araçların (BEV) satışları da neredeyse iki katına çıkarak 61.200 adede ulaştı.
Yılın ilk yarısında, BEV’ler ve plug-in hibritler de dahil olmak üzere elektrikli araçların şirketin toplam satışları içindeki payı yüzde 18’e ulaştı. Mercedes-Benz, 2026 yılına kadar bu payın yüzde 50’ye çıkacağını bildirdi.
Alman otomobil üreticisi, Çin pazarının kendi işleri için önemini teyit etmeye devam ediyor. Mercedes-Benz CEO’su Ola Kaellenius, “Çin’den ayrılmak bir yanılsamadır ve arzu edilen bir şey de değildir” dedi.
SPOR
2 gün önceYAŞAM
3 gün önceGÜNDEM
3 gün öncePOLİTİKA
3 gün önceMAGAZİN
3 gün önceEKONOMİ
3 gün önceMAGAZİN
3 gün önce