Instagram’a erişim engelinin ardından, sosyal medya fenomenlerinin takipçi sayıları ve gelirlerinde dikkat çekici bir artış yaşandı. Türkiye’de uygulanan bu engel, ilk başta fenomenlerin gelirlerinde düşüşe neden olmuş gibi görünse de, engelin kaldırılmasının ardından takipçi sayıları ve kazançlar önemli ölçüde yükseldi.
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun (BTK) Instagram’a getirdiği erişim engeli, birçok fenomenin gelirlerinde ciddi bir düşüşe yol açtı. Ancak, platformun tekrar kullanıma açılmasıyla birlikte fenomenler günlük 300 bin TL’lik kayıplarını telafi etti ve milyonlarca lira kazanç elde etti. Bu süreçte markalar, fenomenlerle olan iş birliklerini yoğunlaştırarak günlük reklam gelirlerini 1 milyon TL’nin üzerine çıkardı.
ETİD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Emre Ekmekçi, Instagram’ın bu süreçteki rolünü analiz ederek, influencer’ların yönlendirdiği trafiğin toplamda 1,9 milyar TL’lik bir pazar hacmini etkileyebileceğini belirtti.
Kaynak:Yeniçağ
SPOR
1 gün önceYAŞAM
2 gün önceGÜNDEM
2 gün öncePOLİTİKA
2 gün önceMAGAZİN
2 gün önceEKONOMİ
2 gün önceMAGAZİN
2 gün önce