İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi’nden Doç. Dr. Oğuz Kuş, TikTok’un kişiselleştirilmiş bir içerik ekosistemine ve genç kullanıcı tabanına sahip olduğunu belirterek, “Bu durum adayların hedeflerini genç seçmen kitlesine direkt bir biçimde aktarabilmesini sağlıyor.” dedi.
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Oğuz Kuş ile Doç. Dr. Derya Gül Ünlü, TikTok’un seçim süreçlerindeki kullanımına ilişkin AA muhabirine açıklamada bulundu.
Doç. Dr. Kuş, TikTok’un kendine özgü yapısı ve yüksek kullanıcı sayısıyla 2024 yerel seçimlerinde adayların dahil olması gereken dijital ortamların başında geldiğini söyledi.
Adayların eğlence ve samimiyet zemininde yükselen kullanıcı kültürü ve platformun içerik kişiselleştirme dinamiklerini buluşturabildikleri takdirde, seçim yarışında önemli bir avantaj elde edebileceğini vurgulayan Kuş, “Genç ve kararsız seçmenin kilit rolü bulunuyor. Sosyal medyada farklılaşabilmek için alışılmışın dışına çıkmak gerekiyor. 2023 Cumhurbaşkanı Seçimi’nde de duygusal mesajlar kilit bir rol oynadı.” diye konuştu.
“Eğlenceli içerik üretimine dayalı platform, adaylara fırsatlar sunuyor”
Kuş, TikTok’ta üretilen ve doğrudan duygulara hitap eden kısa videoların, adayın lider imajını inşa edebilmesi için fırsatlar oluşturduğuna dikkati çekerek, şu ifadeleri kullandı:
“Platformun kişiselleştirilmiş bir içerik ekosistemine ve genç kullanıcı tabanına sahip olması, adayların hedeflerini genç seçmen kitlesine direkt bir biçimde aktarabilmesini sağlıyor. Özellikle eğlenceli içerik üretimine dayalı platform, bu yönüyle adaylara önemli fırsatlar sunuyor. Adayların TikTok’ta tek yönlü bir iletişim kurmak yerine platformun etkileşim ekosistemini ve kendine özgü içerik üretim dinamiklerini lehlerine kullanmaları önem arz ediyor.
Adaylara hitaben çekilen kullanıcı videolarına adayların görüntülü cevaplar vermesi, düet özelliğini kullanarak trendlere dahil olma ve diğer platformlardaki hashtag’e benzer şekilde TikTok’ta kullanıcıları bir noktada buluşturan seslerin etkin ve eğlenceli kullanımı önemli fırsatlar yaratabilir.”
“TikTok, diğer sosyal medya platformlarının da gündemini belirliyor”
Doç. Dr. Ünlü de TikTok’ta görünürlük ve kullanıcı etkileşiminin ilişkili olduğuna işaret ederek, “Seçim yarışında adayların nitelikli etkileşimi elde etmek noktasındaki rekabeti yönetmeleri görünürlükleri açısından önemli. TikTok, genç nüfusun dijital gündemini belirlemek noktasında güce sahip. TikTok üzerinden paylaşılan kısa video içerikleri hızla yayılıyor ve Facebook, Instagram, Twitter gibi diğer sosyal medya platformlarının da gündemini belirliyor.” dedi.
2023 Cumhurbaşkanı Seçimi’nde Türkiye’de siyasal lider ve partilerin TikTok özelinde ürettikleri içeriklerin yol gösterici yönü olduğunu vurgulayan Ünlü, “Cumhurbaşkanı Seçimi’nde TikTok paylaşımlarındaki söylemlerinde tutarlı bir yol izleyen Cumhur İttifakı, seçmen nezdinde de kabul gördü.??????? Adayların sosyal medya stratejilerini şimdiden belirlemeleri gerekiyor. Seçmene ulaştırılması hedeflenen içeriğin tutarlılık göstermesi ve her dijital platformun ruhuyla özdeşleşmesi gerekiyor.” değerlendirmesini yaptı.
GÜNDEM
05 Aralık 2025YAŞAM
05 Aralık 2025DÜNYA
05 Aralık 2025DÜNYA
05 Aralık 2025GÜNCEL
05 Aralık 2025DÜNYA
05 Aralık 2025DÜNYA
05 Aralık 2025
1
Cumhurbaşkanı Erdoğan, G20 Zirvesi’nde Liderlerle Aile Fotoğrafı Çektirdi
2473 kez okundu
2
CEMAL ENGİNYURT DEMOKRAT PARTİ’DEN İSTİFA ETTİ: YENİ SİYASİ YOL HARİTASI ÜZERİNDE ÇALIŞIYOR
2429 kez okundu
3
CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN’DAN G20 LİDERLER ZİRVESİ’NDE SAMİMİ ANLAR
2420 kez okundu
4
Mustafa Sarıgül’ün il başkanını azarladığı anlar TikTok’ta paylaşıldı
1600 kez okundu
5
Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın “Sen git çocuk bezi sat” dediği Ali Babacan’dan yanıt: Özür dilemelisiniz
928 kez okundu